czwartek, 26 września 2013

Jestem komunistyczną babą

26.09.2013 odbyło się kolejne wieczorne spotkanie Dyskusyjnego Klubu Książki.
 
"Jestem komunistyczną babą!" to napisana w pierwszej osobie historia życia Emilii Apostoe. Dan Lungu znakomicie odmalowuje w swojej powieści społeczeństwo okresu przejściowego i swoistego rodzaju nostalgię za komunizmem. Była pracownica w fabryce wyrobu materiałów metalowych Emilia zostaje zmuszona do przeanalizowania swojego stosunku do przeszłości w momencie, gdy jej córka, Alice (o imieniu księżniczki), prosi ją o zdeklarowanie się po stronie którejś z opcji politycznych dla potrzeb sondażu opinii publicznej dotyczącego nadchodzących wyborów. Jestem komunistyczną babą!, wyznaje bohaterka i z roztkliwieniem stwierdza, że za komuny żyło się lepiej. Miałam pracę. Byłam młoda, a życie było jedną wielką zabawą w przechytrzanie władzy. Rozgadana narracja i przeplatające się opowieści ukazują zagubioną kobitę z syndromem postkomuny. Babę, co chciałaby jeszcze pożyć, ale niezbyt pasuje do nowego świata.
opis książki napisała: Sylwia Chutnik





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz